Faceți căutări pe acest blog

marți, 21 decembrie 2010

Şedinţă de spiritism

de Victor Partan

Cândva am fost posedat
de spiritul unui poet
Îmi şoptea în urechi
epitete,
metafore,
imagini.
Mă făcea să mă simt
un creator de lumi
dintr-o singură mişcare a creionului.
Vai, câtă forţă aveam!
Mandatul acelui spirit în mine
s-a încheiat
sau
Diversele preocupări l-au exorcizat.
Nu ştiu cu exactitate
ce s-a întâmplat.
Acum, după o mulţime de luni
şi după o şi mai mare mulţime de zile,
Vreau să fac o şedinţă de spiritism.
Pentru asta, am pregătit
o masă, o foaie şi un creion.
Voi invoca spiritul acelui poet
şi îl voi ruga
Să mă conducă din nou
Şi să îmi şoptească
epitete,
metafore,
imagini,
Pentru că spiritul care mă locuieşte acum
Este tare nepriceput
Într-ale scrisului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu